Jak chcieć dania w restauracji na diecie?

Promocja i Reklama

Jak wybierać dania w restauracji na diecie? Gdy istniejemy na diecie, często płaci się nam, że życie na osiedlu jest ciężkie. Rodzinny obiad w restauracji odnosi się z koniecznością rozpoczynania zdrowego odżywiania na nowo, a biznesowa kolacja z ciężkostrawnymi potrawami. Bynajmniej nie musi rzeczywiście być. Wystarczy, że będziemy hodować na pomocy kilka zasad, które sprawią, że z wszelkiego spotkania z klientem czy rodziną wyjdziemy z lekkim żołądkiem i dobrym sumieniem. Jak więc jeść zdrowo w restauracji? Na co dać uwagę, przeglądając menu?

Jak wybierać dania w restauracji na diecie?

Umieść na podania z warzywami

Niezależnie z tego czy się odchudzamy, lub jesteśmy zalecenie spożywania lekkostrawnych potraw, warzywa są podstawą każdej wielkiej, zbilansowanej diety dodatkowo nie powinniśmy ich wychodzić. Według obecnych zaleceń dotyczących odżywiania powinny one pozostawać aż 50% talerza.

Dlatego zabierając się na obiad z rodziną albo ze swymi do restauracji, zamawiajmy przede każdym dania duże w warzywa. W menu lokali gastronomicznych najczęściej dają one cechę surówek oraz miksu warzyw gotowanych na parze lub w wodzie (najczęściej istnieje zatem marchewka z różyczkami brokuła i kalafiora). Jeśli przyjmujemy się na surówki, warto zwrócić uwagę, czyli nie są one zagęszczone, np. sosem majonezowym. Pamiętajmy, że to świadczy dodatkowe kalorie.

apteka baner

Do warzyw zaliczamy także owiane złą sławą ziemniaki. Nie powinniśmy bać się, że jedząc je, przytyjemy, ponieważ o ile nie będą one niszczone z masłem lub polane sosem, o końcu nie będą być wysokokalorycznego dania obiadowego.

W ramach kolacji pełnej warzyw możemy wybrać zupy krem. Jednak zamawiajmy te, które nie są zabielaną tłustą śmietaną.
Unikaj jedzeń kalorycznych i smażonych

Obróbka termiczna dań to druga kwestia, na jaką należy zwrócić uwagę, gdy znajdujemy się na obiad lub kolację do restauracji. Jaki sposób przygotowania dań jest szczególnie pomocny osobom pytającym o dzienny bilans kaloryczny? Najlepiej, gdyby będą zatem potrawy:

grillowane,
gotowane w wodzie czyli na parze,
duszone,
pieczone.

Na obiad wybierz dania z owoców pełnoziarnistych

Będąc na diecie, powinniśmy ograniczyć jedzenie produktów wysoko przetworzonych i wpisać na żywność pełnoziarnistą. Zamawiając obiad w pokoju gastronomicznym, wybierzmy brązowy makaron zamiast białego, do warzyw i ciała poprośmy o kaszę lub ryż zamiast puree z ziemniaków z mlekiem i masłem.

Przede każdym powinniśmy unikać przechodzenia do klubów z fast foodami. Co jeśli nie znamy z nich oddać? Spróbujmy poszukać restauracji, które proponują w bezpośrednim menu ich lepsze wersje. Możemy zjeść np. pizzę na niewielkim, pełnoziarnistym cieście z młodą ilością sera, warzywami i chudym mięsem czy hamburgera z grillowanym kurczakiem.
Menu z małym mięsem i rybami

Zamawiając w restauracji, starajmy się wybierać dania zrobione z chudego mięsa, jak drób, cielęcina czy wołowina, oraz z małych ryb, np. z dorsza, sandacza czy flądry. Na moment diety podczas biznesowych kolacji czy wyjść ze znajomymi warto zwolnić z potraw złożonych z kiełbas, wieprzowiny, problemów i pełnych ryb – łososia, halibuta czy makreli.
Miej na znaczne napoje

Pułapką na diecie mogą stanowić słodzone i gazowane napoje. Najświetniejszym podejściem jest woda, gdy wprawdzie nie liczymy na nią ochoty, wybierzmy soki, np. jabłkowy lub pomarańczowy, które nie zawierają cukru.
Trzymanie diety ułatwi wybór restauracji

Jedzenie zgodnie z obraną dietą jest znacznie łatwiejsze, kiedy zamawiamy w bliskiej nam restauracji, w menu jakiej wydobywają się dania odpowiadające swym oczekiwaniom. Nie muszą obecne stanowić lokale gastronomiczne serwujące jedynie potrawy w kategorii fit. W dużo miejscach, które oferują tradycyjne dania, zamówimy zupy, obiady pieczone czy gotowane.

Wybór dobrej restauracji np. w Gdańsku, lub innym ważniejszym mieście, będzie znacznie prostszy ze powodu na wysoką miarę lokali. Jeśli stoicie w Trójmieście, wartą uwagi jest restauracja Zacisze w Gdańsku Łostowicach. W menu Zacisza znajdziemy lepsze dania, jak rosół, makaron z warzywami czy pstrąg z miksem sałat.

Nie zaszkodzi także lekkie podsmażenie, natomiast gdy chce nam na delikatnych i niskotłuszczowych daniach, lepiej położyć na różne sposoby obróbki, które ułatwiają uzyskanie potraw równie smacznych, jak przy smażeniu.

Na że powinniśmy unikać dań obiadowych smażonych na dalekim oleju, są to m.in. frytki, ciasteczka krabowe, krążki cebulowe, panierowane kurczaki.

Pilnuj wielkości porcji

Ważną zasadą, jakiej powinniśmy się trzymać, zamawiając w restauracji, jest uważanie ilości jedzenia, jaką spożywamy. Fakt istnieje taka, że z zdrowego odżywiania też możemy przybrać na wadze. Będąc na diecie odchudzającej, porzucenie wysokoprzetworzonej żywności jest ważne ze powodu na to, że nie otacza ona wartości zdrowych oraz po jej zjedzeniu szybko prowadzimy się głodni, natomiast w konsekwencji jemy bardzo niż potrzebujemy.

Zatem zanim zamówimy kolejną porcję, odczekajmy chwilę, bo zapewne istniejemy szybko najedzeni oraz toż znane oczy i rozbudzone kubki smakowe wymagają więcej, natomiast nie nasz żołądek.
Pytaj o zbilansowaną, odpowiednią dietę

Obfite rodzinne obiady czy biznesowe kolacje nie zawsze ułatwiają trzymanie diety, ale wystarczy, że będziemy hodować na uwadze opisane zasady. Gdyby ich przechowujemy, nie musimy martwić o kolejne kalorie. Pamiętajmy również, że najistotniejszy jest umiar dodatkowo nie zawsze warto na wartość odmawiać sobie kawałka ulubionego ciasta.

zobacz również Jak wybierać dania w restauracji na diecie?

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments